Noticias

Contra la pujada asfixiant de preus i l’encariment de la vida. PRENEM AIRE. INUNDEM ELS CARRERS

Manifestació el 17 de desembre a Madrid des de la CEOE hasta el Ministeri d’Economia.

Sortiran autocars des de CGT Barcelona la nit del 16 de desembre. Apunta’t al tel 93 310 33 62 o en cgtprensabcn@cgtbarcelona.org.

A la CGT estem immerses en multitud de vagues i mobilitzacions: Renfe, Correus i Telemarketing (totes tres de Transports) a nivell estatal, mobilitzacions a nivell provincial o autonòmic d’Ensenyament i Metall, i en multitud d’empreses i licitacions locals com Teleassistència, SAD i Hospital del Mar de Sanitat; BonPreu-Esclat, H&M o Apple d’Hostaleria i Comerç, i FCC Neteja viària o FCC neteja grafits del sindicat de Neteja. Tots aquests conflictes tenen el comú denominador de lluitar per millores en els processos de negociació col·lectiva de convenis o pujades salarials que ens compensin com a classe treballadora la precarietat que el sistema capitalista ens està imposant.

El 17 de desembre tenim l’oportunitat d’aplegar totes aquestes lluites en una manifestació unitària on tota l’afiliació participi, mostrant la unitat necessària que evidenciï la nostra fortalesa com a sindicat. Demostrem al Capital i a la societat la nostra força com a sindicat combatiu que estem al carrer i que sempre reivindiquem els nostres drets mitjançant l’acció directa.

Vivim un moment crític. L’encariment sostingut dels preus penalitza terriblement la classe treballadora. Si al 2021 vam acabar l’any amb un IPC del 6,5% (la taxa més alta dels darrers 10 anys), des de començament del 2022, l’IPC s’ha situat ja per sobre del 10%. L’hivern és a tocar i el cost de l’energia elèctrica s’ha disparat encara més que a finals de l’any passat (50€/Mwh era el cost el maig del 2021, mentre que a l’agost 2022 s’ha arribat a la xifra rècord de 459€/Mwh).

El transport ha experimentat un increment de més del 16,2%, malgrat les esbombades mesures del pla de xoc. L’habitatge continua pujant a una taxa anual del 23% respecte de l’any anterior i afecta les hipoteques, a l’hora que impossibilita l’accés a un habitatge digne a una part de la classe treballadora. Actualment, hi ha un 43% de l’inquilinat (3,2 milions de persones) que pertanyen a llars en risc de pobresa o exclusió social. Els aliments pugen un 13,5% respecte de l’any anterior.

I els increments salarials? Els convenis pactats fins al juny de 2022 cobreixen més de 7.119.0000 persones, sent la pujada salarial pactada mitjana del 2,6%. Això vol dir que s’institucionalitza una pèrdua salarial de manera generalitzada del 6,6% fins a l’agost. Al seu torn, el govern intenta cargolar encara més aquesta tendència, amb el “Pacte de Rendes” signat entre la patronal, CCOO i UGT. Una eina que estableix un control salarial, però cap mena de control sobre els beneficis. Mentre que l’increment de salaris a la resta de països de la Unió Europea és un 40% superior, tot i que la inflació no està tan disparada com aquí.

La classe treballadora no podem quedar-nos contemplant aquesta tremenda agressió sense fer un pas endavant. És moment de lluitar i de reclamar solucions. Cal frenar l’escanyament que s’està perpetrant sobre la classe treballadora.

Cridem a tothom a participar d’aquesta mobilització!

Tota la CGT sortirem al carrer el 17 de desembre a Madrid!

https://www.cgtbarcelona.org/wp-content/uploads/2022/11/Manifiesto-17D-Barcelona-cast.-Todo-el-mundo-a-Madrid.pdf

https://www.cgtbarcelona.org/wp-content/uploads/2022/11/Manifest17D-Barcelona-cat.-Tothom-a-Madrid.pdf

https://www.cgtbarcelona.org/wp-content/uploads/2022/11/Comic-Azagra-subida-precios.pdf

Arriba
Esta web utiliza cookies propias para su correcto funcionamiento. Contiene enlaces a sitios web de terceros con políticas de privacidad ajenas que podrás aceptar o no cuando accedas a ellos. Al hacer clic en el botón Aceptar, acepta el uso de estas tecnologías y el procesamiento de tus datos para estos propósitos. Más información
Privacidad