Barcelona 2.0: privatització urbanisme
L’urbanisme barceloní ha estat la principal política afectada per la privatització i l’especulació.
Com tots sabem les polítiques muinicipals basades en el “marketing urbà” han propiciat la posada a disposició de grans espectacles esportius i culturals al servei de la revalorització de terrenys i de la moidelació urbana finançada per les plusvalues de les operacions immobiliaries.
El resultat és el que coneixem , barris sencers edificats per a “pijos”, amb sistems de tancament de places i jardins, i sobretot una bombolla inmobiliària sense parangó que ha deixat endeutades a una bona part de les famílies treballadores i d’altres classes populars, mobbing inmobiliari per a gent gran i joves, criminalització de la ocupació de vicendes.
és en aquest cas on podem comprobar més clàrament que en cap altre com la privatització “Winterna” municipal dels seus serveis i forma de gestionar-los o executar-los (urbanisme) porta associada una privatització “externa” dels resultats que tenen greus conseqüencies socials.
Us aopuntem uns sèrie d’enllaços i subpàgines al voltant d’aquests elements:
- Privatització de la gestió (interna)
- Privatització dels resultats (externa)
Write a comment